søndag 16. januar 2011

BOKA OM RØVÆR - KAP. 8: BADET I 2. ETG.

Nå er det en stund siden sist jeg tok deg med på en liten visning i feriehuset vårt, så: Bli med en tur opp til badet i 2. etg.!

Nedenfor kan du se hvordan det så ut før vi pusset det opp; et mindre pent dusjkabinett med synlige rør (!!!) fra kabinettet og til sluken, INTET TOALETT *Hallo på do! Vi er SEKS personer i familien og kan umulig klare oss med ett toalett!!!!*, en vask med synlige rør til sluken *Hva skjer'a? Hvorfor skal slikt være synlig, liksom? Det er jo ikke direkte pent...*, en ..... gulfarge på veggene -  for å nevne det viktigste. Rommet var med andre ord hyperklart for extreme makeover! *Vurderte et ørlite sekund å beholde gardinene, for de var så .... spesielle.... NEIDA! Jeg gjorde ikke det!!*



Hjemme hadde vi pusset opp badet et par år før vi overtok huset på Røvær, med innredning fra IKEA, og året før feriehuset var et faktum begynte Danden som baderomskonsulent hos H. R. Sandvold Rørhandel. Noe som ganske så umiddelbart førte til et stadig sterkere behov for nytt bad hjemme *Er det ikke rart hvordan man bare ikke kan styre seg av og til-ganske ofte-egentlig aldri?* Og da vi kjøpte hytta vår, tok det ikke lang tid før en hjernecelle hadde fortalt alle de andre hvor veldig lurt - og ikke minst økonomisk - det ville være å flytte IKEA-innredningen hjemmefra ut til sommerøya. *IKKE si at jeg ikke er økonomisk og flink til å tenke gjenbruk!!!;o)*

Som sagt, så gjort. Og vips *ok, ikke bare vips-vips... "Det er jo ikke gjort i en håndvending å pusse opp et bad," synes jeg jeg hører Mannen si, men...*, så hadde vi fått et nytt bad med "gammel" innredning! (Bildene kunne helt klart vært bedre, OG flere, men de ble tatt lenge før bloggen min var et faktum. Bær over med meg!)




Det ble uten tvil mye, mye bedre, men....kremt... nå har jeg begynt å leke med tanken om å pusse det opp ytterligere... Synes nemlig ikke innredningen stemmer helt med stilen i resten av huset, så planen er å:

* male frontene på innredningen (enten hvite eller lysegrå)
* bytte håndtak
* male/ bytte ut det turkise mosaikkspeilet over kommoden
* male/ bytte ut speilet over vasken
* kjøpe diverse stash for å få på plass prikken over den berømte i'en


Knaggene til håndklærne kjøpte jeg i høst hos INMARI, og de er - som ALT annet jeg kjøper - superpraktiske. Her hersker det ingen tvil om hvilket håndkle som er hvem sitt! 


Når badet har blitt slik jeg vil ha det, skal dette skiltet fra INMARI henges opp på døra. Jeg gleder meg!!! *Tror kanskje ikke Mannen gleder seg like mye, men pyttsann, hvem har sagt at HAN trenger å involveres? Jeg kan da klare å male og fikse selv, og dessuten har han mer enn nok av andre ting han kan ta seg til! Han vet bare ikke om alt ennå...*

Om ikke så lenge skal jeg lage et innlegg der jeg forteller dere (og meg selv) om hvilke prosjekter som forhåpentligvis skal gjennomføres i 2011. Det skal jammen bli spennende å se! *Og så må jeg huske å vise lista til Mannen - som har en vesentlig rolle i planene. Tjihi!*

Har du noen prosjekter på gang? Ha en fin uke, da, dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)