mandag 25. oktober 2010

TO BLOG OR NOT TO BLOG.....

Jeg har ikke vært så veldig flink til å blogge i det siste - noe som har flere årsaker; litt lite inspirasjon, travelt på jobb, travelt hjemme, kort sagt: andre ting som bør og må prioriteres. Om jeg ikke får så mange skriftlige tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min, vet jeg at jeg etterhvert har fått en liten, trofast leserskare -og det setter jeg veldig stor pris på! Men, selv om jeg har lyst til å blogge oftere, er det altså ikke alltid at jeg får det til. Som jeg mener å ha nevnt før; jeg føler jeg må ha noe å komme med i innleggene mine. Ikke lage 3 nonsens-innlegg i uka, fordi jeg føler jeg "må"!!! Nei, det gidder jeg faktisk ikke. Hvis jeg skal blogge, vil jeg at det jeg leverer skal være av noenlunde kvalitet. Innleggene mine tar fort 2-3 timer å lage, men jeg har funnet en stil jeg trives med, og som jeg føler er meg. Og så får andre heller skrive på sin måte. Og oftere.

Jeg håper at dere som har fulgt bloggen min holder ut, selv om det kan gå både en og to uker mellom hver gang? Jeg kommer i hvert fall uansett til å fortsette!:-)

Har nettopp lest Emmelines blogg som er den bloggen jeg følger tettest. Hun blogger nesten hver dag, men allikevel klarer hun å levere lange, gode innlegg. Jeg er mektig imponert, og hun er helt klart et forbilde! Vil du ha gode hverdagshistorier fra en travel firebarnsmor - da er dette bloggen å lese! Anbefales!

Hennes siste innlegg er et svar på tiltale fra en eller annen teit leser som har kritisert bloggen hennes for å være lite variert. Hallo!!!??? Dama kommer med det ene humoristiske, velskrevne innlegget etter det andre, og det er det jammen meg ikke mange "storbloggere" som klarer!! Ok, hun bruker ofte bilder av kopper og mugger med polkadotter, MEN SO WHAT??? Dama ELSKER polkadotter, lyseblått, rødt og hvitt, så hvorfor skal hun ikke få lov til å pynte innleggene sine med bilder av dette?? Og hva så om hun bruker de samme bildene flere ganger? En blogger er da for himmelens skyld ikke Norges Nasjonale Billedgalleri, heller??!! Jeg kjenner jeg blir provosert på vegne av henne, for hun er etter min mening, en kvalitetsblogger. Den som har kritisert bloggen hennes, er selvsagt så tøff i trynet at den kritiske kommentaren er undertegnet "Anonym". Fantastisk.... Folk som vil kritisere andre, bør i hvert fall ha guts nok til å undertegne med navnet sitt! Ellers kan de holde den store kjeften sin godt lukket!! Jeg kan godt hjelpe til med å sy noen sting. Jeg er faktisk ganske god til å sy. Eller rettere sagt, brodere. Kan både korssting, plattsøm og diamantsting (OMG, that brings back some memories....). Be afraid, be very afraid!!!

Lånebilde fra Josefine's verden

Har tenkt litt på hva jeg skal blogge om når jeg har vist dere rundt i alle rommene i sommerhuset vårt på Røvær, og når vi heller ikke lenger har noen prosjekter gående hjemme. For, det er som Emmeline skriver; vi har verken tid eller råd til å ominnrede hus og hytte constantly, for at leserne skal få servert nye bilder!!! Hvis det er kriteriet for å lese min blogg, vel, så råder jeg dere til å skifte beite umiddelbart, 'cause it's not gonna happen! Når den tid kommer, ser jeg for meg at jeg fort kan komme til å bli en "koppeblogger", jeg også. Men hva er galt med kopper? Alle husstander har dem, jo? Og en kopp kan være riktig så pent å hvile øynene på, eller hur?

Lånebilde fra Hjerterom
Hmmm... Dette innlegget ble bittelitt nonsens-aktig, men jeg ville bare innom og si hei-hei, jeg lever fortsatt, og neida, jeg har ikke sluttet å blogge. Har det bare litt travelt med å leve akkurat nå!

Pergolaen vår er ferdig (dog ikke stashet....), så for de av dere som gidder å vente; det kommer snart et innlegg med bilder av pergolaen.

Nå er det på tide å ta kveld. Jobben kaller om seks-syv timer..... Ønsker deg en fin uke! Og pssst!! Ta turen inn på Emmelines blogg, da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)