torsdag 4. november 2010

I DET GODE SELSKAB!

26. september sendte jeg en søknad til BoligPluss. *Hm? Nei, jeg søkte ikke om lån. Det kan ikke BoligPluss hjelpe med.... Heller ikke søkte jeg om jobb - jeg er godt fornøyd med den jobben jeg har, ellers takk! Hva jeg søkte om? Jo, no ska du nett få høyra...* Jeg søkte om å få bloggen min registrert hos dem! *Åååå... Gid. Så spe-nne-nde..... Hvorfor det? tenker du kanskje?* Tja, egentlig ikke for noe spesielt, annet enn at jeg ville teste om et sted som BoligPluss syntes at bloggen min var no' greier. Og i dag fikk jeg altså beskjed om at bloggen min var registrert hos dem! Jeg er en enkel sjel og skjorte *på NOEN områder bare!!! - på andre er jeg veldig, VELDIG dyp - bare så det er sagt!!*, så jeg ble glad, jeg!


Der bor vel en kikker i oss alle, så her er noen utdrag fra mailen jeg sendte til BoligPluss (jeg måtte fortelle hvorfor jeg ønsket å bli registrert, litt om meg selv, hva bloggen min handler om, hva interiørinteressen min har ført til, nåværende prosjekter, m.m.):


...Grunnen til at jeg ønsker å melde meg inn i Boligblogg, er å gjøre bloggingen litt mer....hva skal jeg si.... offisiell? Det blir litt mer seriøst, liksom, og da kan jeg kanskje rettferdiggjøre tiden jeg bruker på blogging ovenfor min kjære?:o).... *Som OM han bryr seg om at jeg er registrert noe som helst sted!? Hvis han synes jeg bruker for mye tid på bloggingen, ja, da synes han det! Og INGENTING kan egentlig rettferdiggjøre tiden jeg bruker foran skjermen. Fair enough, for så vidt. Spørs om jeg hadde digga at han brukte timevis på nettet for å spille poker, og at dersom han sa: "Jammen, jeg er jo registrert hos Poker Nerds DOT COM!? Og det er liksom hobbyen min!", så hadde jeg svelget hele den store, hårete balleunnskyldningen og syntes at alt var såre vel? Neppe.... Så man får prøve å holde blogginga til tider der mannen er ute av huset eller er okkupert med egne prosjekter. *


.....Jeg er en jente på 42 år (eh...kan man kalle seg jente lenger når man er cirka midtveis i livet?? Det kan man vel strengt tatt ikke, men "dame" blir liksom så veldig høytidelig og pertentlig?). Er gift (for andre gang og tenker å la det bli med det!), har 3 egenproduserte barn (2 fra første ekteskap og 1 fra nåværende ekteskap) og 1 bonusbarn (som min mann har fra sitt første ekteskap. Joda, han har vært ute en vinternatt før, han også...!).... * Tja, hvorfor spare på kruttet liksom? Det er jo bare å brette ut sjela si, vrenge den, vri den og så riste litt på den til slutt, slik at man får ut de siste dråpene også? You've gotta give some to gain some...*


....I sommerhuset vårt på Røvær (som blir mer og mer et "helårshus") får jeg tatt ut den mer romantiske siden ved meg. Og jeg er nok også mer romantisk av meg når jeg er der ute enn når jeg er hjemme. Å jobbe der ute, er på underlig vis mye mer avslappende enn når jeg gjør nøyaktig det samme hjemme! Der senker jeg skuldrene, selv når jeg jobber....


Interiørinteressen min har ført til at vi har fått et flott sommerparadis å være i, at hjemmet vårt er blitt mer helhetlig, at vi er blitt mer "belånte" og at min mann aldri er arbeidsledig.... Og at jeg har begynt å blogge!:o)   *Tja, det er da noe? Sikkert ikke det mest kreative og spenstige svaret de har fått på "Hva har interiørinteressen din ført til?"....*


...Det fineste jeg eier? Det må være et gammelt skap som vi kjøpte billig av min tidligere sjef. Hans kone hadde kjøpt det på et loppemarked, men hos dem ble det bare flyttet fra garasje til garasje etterhvert som de selv flyttet fra plass til plass. Inn i noe hus kom det aldri hos dem, så da vi kjøpte sommerhuset vårt, spurte han om vi var interessert i å overta det for en billig penge. Det kan du trygt si vi var!!!! Så nå pryder det spisestua og var en av få ting som ikke fikk en behandling med malerkost og hvitmaling.....


...Min mann og jeg har alltid noen prosjekter på gang - enten hjemme eller på Røvær. Mens vi holder på med ett, svirrer det alltid minst et nytt - helst flere, i hodet. Hjemme holder vi på med å bygge pergola. Når den er ferdig, skal to av ungene sine rom tas. Vaskerommet burde også vært renovert, for det er ikke gjort noen ting med siden min eks og jeg flyttet inn i huset i 1994.... På Røvær er neste prosjekt å gjøre ferdig gangen i 2. etasje og deretter står innredning av loftet for tur. Deretter må vi totalrenovere kjelleren som pr. i dag bare er en grovkjeller. Eh... hæ? Skulle jeg bare nevne ETT prosjekt?....


Dette var "brøkdeler" av mailen jeg sendte til BoligPluss. De fleste bildene i dette innlegget er lånebilder fra nettsiden deres, og der finner dere både de bildene jeg har lånt og mange, mange flere. Vurderer du å bli abonnent på et interiørblad, vil jeg på det varmeste anbefale dette bladet!!! Det er proppfullt av inspirasjon og idéer og er nok ett av de interiørbladene jeg kommer til å være abonnent av leeeenge. Du kan jo ønske deg et abonnement til jul? (Dette kan du gjøre på nettsiden deres.)

For de av dere som er spent på pergolaprosjektet vi har hatt gående i heimen en stund, kan jeg avsløre at det er ferdig!!! (Ble ferdig for en liten måned siden...) Jeg lover at du skal få både se og lese mer om prosjektet i et annet innlegg - kanskje allerede i neste? C U around!:o)

PS. Vil bare nevne at der er en konkurranse gående på BoligPluss; den går ut på å stemme frem Norges beste interiørblogg. Hvis du synes bloggen min er verdt å stemme på, kan du gjøre det ved å følge denne linken. (Skulle du ikke finne den, søker du i søkefeltet på "så som i himmelen", så dukker den nok opp!) Der er mange gode blogger å kikke på, så jeg anbefaler dere å ta en titt! På forhånd takk for din stemme! DS.





2 kommentarer:

  1. Hei Nabo ;)
    Så fint da!!!! Skal man si "grattis" ved et sånt medlemsskap? Jeg sier det nå allikevel jeg :) Så morsomt at du hadde plukket ut akkurat de bildene i dette innlegget! Det er faktisk fra hjemmet til en av mine forhandlere - en av jentene som driver Villa Rosa i Sandnes! Så det i bladet sist - kjempefint og inspirerende hjem! Kunne flyttet rett inn jeg ihvertfall! God helg og klem !

    SvarSlett
  2. Heisann, nabo! (Artig å snakkes via bloggen, gitt!) Takk for gratulasjonen! Og så kult at det var ei du kjenner som eier hjemmet jeg hadde lånt bilder fra! Kjempeflott hus, og jepp, jeg kunne også ha flyttet rett inn der uten å fått rykninger av noe som helst slag! Hehe... Håper vi sees "in real life" snart? Fortsatt god helg!

    SvarSlett

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)