mandag 8. november 2010

NOSTALGITEMA - PÅ REMA!!!

Som tidligere nevnt er jeg en av Emmelines trofaste følgere, så også i helga var jeg innom bloggen hennes for å få med meg siste nytt. Der skrev hun bl. a. at REMA 1000, noen steder i landet, selger pynt formet som muffins (visstnok en etterlikning av noe Greengate har/ har hatt i salg), samt noen søte røde sopper.

Til hennes fortvilelse hadde de ikke noe slikt i  hennes REMA-butikk, så hun ba leserne om hjelp til å finne ut om de fantes i vårt nærområde.


(Begge bildene er lånt fra Emmelines blogg. Som hun igjen har lånt fra en annen blogger. Håper begge tilgir meg for å ha lånt dem her.)


Jaja, jeg skulle nå uansett gjøre unna litt helgehandel, og har ikke noe i mot å handle på REMA 1000, så da la jeg likesågodt handlingen dit. Jeg fant verken muffinspynt eller sopper, men derimot fant jeg noe annet som jeg bare MÅTTE ta med meg hjem!


Jeg hadde såvidt satt foten innenfor "åpne-seg-selv-porten" inne i butikken, og der, rett til venstre for meg, så jeg en fantastisk skjønn, lilla Kelloggs Cornflakes-boks! Først tenkte jeg at "Denne lille lekkerbiskenen må jeg ta med meg hjem!", men så fant jeg ut at, ok, rett nok har vi lilla som temafarge på kjøkkenet vårt etter forrige oppussing, men DANDEN, DA! Når begynte du å få romantisk/ nostalgisk stil HJEMME!!??? Hallo, hallo, det er på RØVÆR du har den stilen!!


Ja.... Jo... Jeg måtte jo si meg enig med meg selv (utrolig teit å motsi seg selv, egentlig, så det føltes som det mest fornuftige å gjøre...), så motvillig og rimelig betuttet satte jeg den lilla boksen fra meg oppå den eska hvor jeg fant den. Men.... men... HVA SER JEG???? Der, i ei eske ved siden av den tidligere nevnte, stod Kelloggs-bokser i flere farger! 3 farger til, for å være helt nøyaktig - hvorav 2 av dem vil passe helt perfekt på mitt lyseblåe og hvite kjøkken ute i havgapet!
L-Y-K-K-E!!!!


Som dere ser, fantes den i både lyseblått og rosa. Jeg klarte ikke å bestemme meg, så jeg tok med meg begge - veeeldig fornøyd!


Den fjerde og siste fargen boksen fantes i, var rødt. Jeg stod og vurderte den også, men fant ut at det fikk da være hov på hesten, mat i grisebingen og tak på hønsehuset!!!

Litt lenger inne i butikken (jeg speidet hele tida etter sopper og muffins, samtidig som jeg prøvde å finne ut hvilke kulinariske retter jeg skulle servere Kronprinsen på 14 - i helga har det nemlig bare vært han og meg her i heimen) fant jeg en nydelig, nostalgisk fyrstikkeske!


Egentlig pleier jeg ikke ha noe særlig flaks når det gjelder å dumpe oppi ting; verken salg eller skikkelige kupp av den ene eller andre varianten. Men i går var det liksom ikke måte på som Lykkefeen skulle drysse Lykkestøvet sitt over meg! (Kanskje den enkle, og meget troverdige forklaringen, er at hun mistet det på vei til å drysse det over noen andre, men litt flaks skal det da være lov til å ha?)


Jeg syntes fyrstikkeska var helt skjønn; "Glædelig Jul" stod det på den og all slags. Og jupp, jammen var der fyrstikker inni eska også! Sånne lange som er veldig praktiske å bruke når man skal tenne mange lys eller fyre i peisen.

Nå lurer du kanskje på hva disse herlighetene kostet? Hmmm... Skal jeg si det bort, mon tro? Ok da, jeg har jo sikret meg de eksemplarene jeg vil ha selv nå, og siden det er jul om halvannen måneds tid, så.... Jeg skal si det. Men bare til DEG! Fyrstikkeska kostet kr. 19,- og Kelloggs Cornflakes-boksene....... 25,- pr. stk.!!!! Det er jo til å le seg i hjel av!!??? Jammen er det godt at lykken er bedre enn forstanden innimellom! (Eh... eller noe sånn...) Men ikke si bort disse kuppene til noen - i hvert fall ikke før du har sikret deg de boksene og fyrstikkeskene du selv vil ha. Inntil da blir det en hemmelighet mellom deg og meg.... Ssshhhh....


Fant verken fluesopper eller muffinspynt, men jammen var Danden fornøyd med handelen lell!

Ha en fin uke, da!

3 kommentarer:

  1. Unnskyld at jeg skriver bare en liten kommentar, men du skjønner jeg må løpe ned på Rema og se etter noe..

    SvarSlett
  2. Det var flotte bokser :-)
    tror jeg må ta en tur innom Rema :-)

    har sett etter soppene før , uten å finne de ..
    så kanskje jeg ikke finner disse flotte boksene heller ..
    for jeg hadde nok lagt merke til de :-)

    hmm
    må nok finne meg en bedre Rema butikk jeg ! :-)
    hihi :-)

    SvarSlett
  3. Håper dere finner boksene, begge to - ellers må dere kanskje gjøre som "Villblomsten" sier; finne dere en annen REMA-butikk? :o)

    Mvh
    Danden

    SvarSlett

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)