søndag 12. september 2010

LYKKELANDET



Denne sangen, eller melodien er vel en mer korrekt ordbruk, setter tankene mine i sving og fører dem med fjærlette vinger til svunne tider. Til en tidsperiode der skilsmisser var et fremmedord på "S", der alle barnefamilier hadde en gutt og en pike, automobilen var skinnende ren og nybonet til enhver tid, hvert hårstrå lå pent og pyntelig der det skulle ligge - enten ved hjelp av Bryl-krem eller Elnette, far arbeidet ute og mor var hjemme og stellet og stullet for mann og barn. Mens hun trallet og sang. Hennes største glede var å servere sin mann og barn en deilig middag (lagd heeelt fra bunnen av, selvsagt!) straks far kom inn dørene.



Denne settingen, denne forestillingen (om enn en ganske unyansert en) er det hodet mitt fylles av hver gang jeg ser på noen av bildene vi har hengende i sommerhuset vårt på Røvær. Og jeg "hører" nesten alltid san...melodien "Lykkelandet" mens jeg ser på bildene. De gir meg en barnslig glede av skrekkblandet fryd, for ved første øyekast ser det ut som om kvinnene på bildene er slike fornøyde hustruer og mødre som jeg beskrev ovenfor. Men det er bare til man leser teksten.... For ikke å ødelegge din oppfatning/ tolkning av bildene, velger jeg å la være å kommentere dem. Jeg koser meg like mye hver gang jeg ser på dem, og det håper jeg du også gjør!? Enjoy!





































Bildene ovenfor henger på gangen, mens det under henger på kjøkkenet (selvsagt).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)