søndag 5. desember 2010

SMAKEBITER MAN IKKE BLIR FEIT AV

Hei igjen og snart vel overstått 2. helg! *Går det an å si "Vel overstått helg"? Tja.... Hvorfor ikke?* Denne helga har vært svært innholdsrik, og dermed føles det også som om den har vart ekstra lenge. DEILIG! Håper dere har hatt en fin helg også?


Min helg begynte med at jeg tok tidlig helg. Halv ett på fredag forlot jeg jobb, yr som et lite barn kvelden før kvelden og med ett mål for øyet: Ut til Røvær for å gjøre hytta juleklar!! Ute var det gnistrende vintervær, og Danden var i superhumør.


På havet var det "pudderføre" - hvilket betyr at det ikke var så mye som en tusendedels bølge. Fantastisk deilig for ei som ikke akkurat er datter av Kaptein Sabeltann..... Eller Jack Sparrow. Trillebåra ble fylt til randen, og all verdens deiligste julesanger spilte om kapp i hodet mitt. Den eneste bekymringen jeg hadde var hvor kaldt det var inne i hytta. *Nei, vi har ikke varmepumpe på hytta, fordi JEG VIL IKKE!!! Det er såååååååååå stygt!!! Dette har forårsaket mang en kra....diskusjon mellom meg og Mannen, men so far so good!* Det var ingen sengevarme da jeg låste meg inn, men det hadde jeg heller ikke forventet. *Man ligger som man reder...* Men da jeg kom inn på kjøkkenet, fikk jeg et aldri så lite sjokk... Hadde jeg kunnet spille en skikkelig skurrelyd her nå, så hadde jeg lagt inn en slik, for....


....dette var synet som møtte meg på kjøkkenet!! Følte jeg umiddelbart stod midt i en krimroman, og det var vel hakket før jeg begynte å lete etter likene. Bare at blodet så litt fruktaktig ut, på en måte. Det som var skjedd, var at kjøleskapet hadde slått seg av pga. at rommet var kaldere enn 4 grader, og dermed var der noen poser med frosne bær (blant annet), som ikke lenger var så frosne, men heller litt "tinte". Og dermed hadde flyttet fra fryseren - som nå mer var som en sauna å regne - og ned på mitt o, så hvite kjøkkengulv!! IKKE HELT ETTER PLANEN, men faktisk var jeg fortsatt i godt humør. Ingenting skulle få ødelegge mitt lille pyntedøgn i Paradis, så etter en liten halvtime med tørking og vasking, var jeg i gang med det jeg var kommet dit for. Lykke-lykke-lykke!!!


Hadde sett for meg at jeg skulle utføre pyntearbeidet akkompagnert av diverse julemusikk som jeg hadde med meg, men fikk ikke cd-spilleren til å virke. Men pyttsann, man har da radio, og det hender jo at de spiller en julelåt og 20 der, så det gikk helt fint!
Oppe på boden visste jeg at der lå diverse som jeg "snikkjøpte" på nettet for et par år siden, og det var nesten som å ha en minijulaften da jeg tømte den for å finne julestashet. Noe av pynten jeg har brukt hjemme, men som ikke lenger får lov å være der, hadde jeg tatt med meg + et par ting jeg har skaffet meg i senere tid. Bl.a. fant jeg disse bokstavene på en butikk i Haugesund som heter "Erik Jacobsen":

Og de kostet meg under 150,- - yes, for ALLE bokstavene!! Kupp, sant? Tenk på alt det penger jeg sparte på å kjøpe dem!! ;-) Beklager dårlig billedkvalitet....

Klarte også å skaffe meg nye gardiner som jeg hadde med meg på lasset. Bohus averterte nemlig for noen lange gardiner, i noe som så ut som lin - for bare 129,- pr. lengde!! Altså, av og til er det bare som om Murphy har bestemt seg for å unngå/ skåne meg, og da er livet virkelig digg, må jeg si! Hehe... *Jeg er tidvis en svært enkel sjel, men så lenge man er klar over det, betyr det vel at man har LITT i hodet likevel?Vi sier det sånn!*  Har nemlig i flere måneder vært på jakt etter andre gardiner til stuene på Røvær, for hvor mye julestemning klarer man å skape med hvite gardiner med fargerikte blomster? Har bl.a. kikket på diverse nettbutikker, men alle kortet skjorta (og resten av garderobeskapet også, for så vidt...), så dermed var ingen av de jeg fant aktuelle. Men, som sagt, så dukket DET TILBUDET opp i en katalog fra Bohus, og jeg pilte ned samme ettermiddag for å være sikker på å få tak i. Og slik ser det ut i stuene nå etter at de nye gardinene kom opp:



Hadde egentlig tenkt å lage til hvit jul på hytta, men noen røde innslag ble det.

Putene i benken ble byttet ut og bordet fikk "ny" løper - en som hadde løpt fra sitt tidligere hjem!


Resten av rundturen skal jeg la dere få gå i fred. Bare akkompagnert av noen veldig korte bildetekster. Håper dere liker pønten! :o)

Jenny Lund Ektorp-stolene fikk det hvite trekket på igjen og ryggputene ble byttet ut med de nye som er tiltenkt loftet. Men det blir ikke ferdig på en stund, så i mellomtiden blir de brukt i stua.

Ett, to, TRE lys, men.... hvor ble det av det fjerde??

Det fikk ikke plass på fatet, men får lov til å skinne helt for seg selv!
På en knaggrekke på gangen hang jeg opp ungenes julestrømper


Noen søte nisser passer på hønene...


...mens i på skapet i spisestua er det reinsdyrene som regjerer!

På ei hylle i stua


I tilfelle noen ikke har fått med seg hvilken høytid vi snart går inn i....


...har jeg i hvert fall gjort mitt for å hjelpe på hukommelsen! ;o)

Noen ville kanskje kalt dette en vinduspost, men JEG kaller det en JULEPOST!


Disse stakene har vært så snille i år at de rett og slett fikk englevinger!:o)


Siden det ikke var mer enn 3 grader i hytta da jeg kom ut, tenkte jeg det var best å bre på IKEA-puffen. Ingen må fryse nå i disse førjulstider!

Vel, folkens, det var det jeg hadde å vise fra mitt pyntedøgn på Røvær. Jeg håper du likte det du så, og kanskje jeg har gitt noen av dere litt inspirasjon? Alltid hyggelig dersom jeg klarer det!

Bloggen min er med i BoligPluss sin interiørbloggkonkurranse, som varer til 15. desember. Synes du den er verdt din stemme, setter jeg stor pris på om du vil stemme på den! Det kan du gjøre på linken nedenfor (og du kan gjøre det en gang pr. dag....). Du finner også mange andre interessante blogger, så jeg vil råde deg til å ta en kikk HER! På forhånd takk for din(e) stemme(r)!



2 kommentarer:

  1. Knallfint Randi. Danden kan sakene sine. Håper å få innta en gløgg i godt lag om ikke så altfor lenge. Innbyr til den slags når du frister med slike bilder. Kjøleskapet hadde nok overlevd om dere hadde hatt varmepumpe. Heia Mannen til Danden. Han får min stemme i den saken. <3

    SvarSlett
  2. Flott innlegg Randi
    osså så koselig du har pynta :)
    Ha ei fine nye uka :)
    God klem

    SvarSlett

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)