lørdag 19. februar 2011

ÅRETS FØRSTE PROSJEKT ER I GANG


Til jul fikk min ekstradatter *"stedatter" er heldigvis blitt et utgått begrep, for det hadde gjort meg til stemor, og hvor snill er en stemor, egentlig? Ikke akkurat godheten selv, hvis man skal tro på eventyrene. Alle vet selvsagt at eventyr er fiksjon, men uansett, jeg vil IKKE være en sånn en!* et kort i gave der det stod: "Før februar er omme skal du få nytt rom!"

Disse gardinene bestemte fargene til rommet da vi pusset det opp for ca. åtte år siden.
Virket som en god idé den gangen, men nå er fargevalget mer eller mindre uforståelig...

Februar er som kjent årets korteste måned, og frem til i går var intet gjort. Intet hørt. Intet sett. Det eneste som var gjort, var at vi hadde fått kjøpt inn laminaten til gulvet. Mannen ville egentlig til hytta denne helgen, men jeg minnet ham på at februar begynner å nærme seg slutten. Han tok hintet, og vi bestemte oss for å være hjemme. Det er virkelig på høy tid at noe gjøres med dette rommet, se bare her:

Der VAR en fargeplan på rommet; blått, turkis og cerise, men etter hvert snek det seg inn ting som kræsjet fullstendig med den paletten... Under senga ser du f.eks. en rød oppbevaringskasse. Huff!

Om resultatet i etterpåklokskapens navn ikke er så fint,
tok det mange timer å male denne kommoden! Innfelte håndtak gjorde ikke jobben enklere..


Da rommet ble pusset opp sist, var det i gjenbrukens ånd. Vi holdt oss til fargene i gardinene og malte seng, kommode og Ivar-hyller fra IKEA.  


Etter hvert snek det seg inn en grønn saccosekk (kan skimtes til venstre på bildet ovenfor), røde og svarte oppbevaringskasser og en rød, arvet pult. Og rommet ble et lappeteppe uten mål og mening.... sukk... Virkelig skampletten i huset!


Rommet har i lengre tid sett ut som et tivoli.... Men NÅ er det slutt!! Mannen har jobbet godt i helgen, og i går begynte han å male veggene. I dag ble strøk nr. to tatt, og gulvet er snart ferdig det også!


Jeg har dessverre vært heller fraværende i prosessen så langt, men tradisjonen tro, kommer jeg nok sterkt inn i sjarmøretappen - dvs. når de siste detaljene skal på plass.


Det som gjenstår i skrivende stund er å male lister, vindu og seng og bli enige om hvilke møbler som skal kjøpes inn. Mannen mener at den røde pulten skal males, mens jeg mener at den har gjort sitt. Den har kun en liten skuff, og er derfor ikke det bitten praktisk! *Stusser du litt over at jeg nevner p-ordet? Ok, da, jeg synes ikke den er noe fin, og mener derfor vi bør kjøpe en ny!* Samtlige møbler skal, uansett om vi kjøper nye eller pusser opp gamle, være hvite.


Det skal også inn nye gardiner, lamper, bilder og pynteting. Fargepaletten denne gangen er hvitt, lyseblått og grått. Håper og tror at det blir fint! Hva tror du? Det kan i hvert fall ikke bli verre enn før - det er helt sikkert!

Disse to bildene kommer neppe opp på veggene i Matildes rom igjen,
men de kan jo få pynte opp på Røvær? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)