torsdag 21. april 2011

PÅSKEGLØTT(ER)

For noen innlegg siden bedyret jeg at bilder av diverse påskepynt, ja, det fikk mine medbloggere ta seg av. JEG hadde nok med konfirmasjonsforberedelser. Hvilket jeg for så vidt også har. Men nå er det påskeferie, og forberedelsene har status "ventemodus" for en liten stund. Nå har det seg sånn at jeg har tatt en del bilder av påskepynten min, og da kan jeg vel likesågodt dele dem med dere? Ingen vits i å sitte og ruge på dem. *Påskeegg har vi nok av..:-)*



Dette er egentlig julekransen, men dekorert med mange gule egg, var påskekransen et faktum!



 


På noen grener fra et kirsebærtre henger søte, heklede kyllinger - forært meg av en venninne for et par år siden. På kjøkkenet har jeg samlet det meste av den hjemmelagede påskepynten:


 


Opp av en kyllingkrukke stikker hodet til en nysgjerrig kylling. Snakker vi kenguru-kyllinger?


Om vi ikke tilbringer påsken til fjells, har i hvert fall en av kyllingene utstyret klart!


Jeg er egentlig ikke så veldig glad i påskepynt, men det tror jeg jeg klarer å "kamuflere" ganske så godt?



Disse fargerike kyllingene i metall fikk jeg tak i da jeg jobbet hos H.R. Sandvold Rørhandel for noen år tilbake. Vi solgte dem ikke der, men kjøpte inn litt påskepynt til butikken - og til oss som jobbet der.... De stripete hønene nedenfor har samme opprinnelse...






....og denne...


.... og disse....




Nederst til høyre på talkerkenhylla, troner en stolt, rakrygget hane. Nå blir den bare tatt frem hver påske, men på 90-tallet var den FAST INVENTAR på mitt bonderomantiske kjøkken - tenk det!! Jaja, the times, they are achanging...:-) Påskeliljer hører med når man skal pynte til påske. Disse står i potte, men jeg valgte å skjule den med aluminiumsfolie da jeg satte den i en klar vase.


Med dette bildet avslutter jeg dette innlegget. Håper bildene satte deg i påskestemning? Har du en spesiell ting som du henter frem hver påske? Eller en aktivitet du må gjøre for å komme i påskemodus? (Innlegget er laget via Blogpress fra min iPhone)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)