onsdag 13. april 2011

TIL GLEDE FOR PAT?


Jeg har lenge gremmes over vår gamle, slitte postkasse. Da jeg malte et Mamma Mø-motiv på den for et par år siden, syntes jeg det var kjempefestlig; humoristisk og litt småsprelsk. Vel....

Den forskremte kråka er i ferd med å forlate postkassens overflate...

..... mye har skjedd siden den gang: Danden har gjennomgått x antall stilskifter - sånn cirka i takt med interiørmotene - og hun har også giftet seg med Mannen. Gratulasjoner forventes ikke, for bryllupet stod i det herrens år 2002... Siden postkassen ble malt har vi også fått et nytt familiemedlem - Minsteprinsessa, som ble født i 2003.

Jeg har saktens tenkt på å få ordnet på både navn, farge og motiv. Tenker faktisk på det nesten hver dag, men så går det alltid  i glemmeboken innen vi har kjørt ned oppkjørselen vår *eh.... kjører man forresten NED en OPPkjørsel???*. Og sånn går nu dagan'. Dagene har blitt til måneder, som så har blitt til år, som igjen har blitt til nesten et tiår. Det samme gjelder for øvrig sertifikatet mitt. Jeg har fortsatt et eksemplar av den gamle, gode, STORE sorten. Hjelpede meg, så sløv jeg er!! Vel, det var en avstikker. Dette innlegget handler om postkasser - ikke om forgubbede førerkort. Som ikke engang kan brukes som ID pga. helt feil navn. Og et grusomt bilde tatt i -92....

I den nyeste utgaven av magasinet "Hus & bolig" var der en reportasje om postkasser. Ingressen sa: "Er du opptatt av interiør, er det ingen grunn til å la postkassen gå i glemmboken". Kremt. Neida...... *rødme, rødme* Reportasjen blåste en flau vind over mitt legeme og ga nå-må-jeg-se-å-få-gjort-noe-med-postkassen-vår-tanken min nytt liv. Bl.a. kunne man lese om en norsk designer, Jenny Lane, som har funnet sin nisje; nemlig å designe fargerike, kule postkasser.

Her er noen av Jenny Lanes postkasser:

"GULE LINES (COOKIES)": 799,-

"RØD HVIT POLKADOTS": 748,- (50% av ord. pris)
(Noe for EMMELINE? tenkte jeg da jeg så denne.)

"ROMANTIC LETTERS": 1.495,-
(Her begynner vi å snakke pris, men er ikke design verdt det?)


"BEDAZZLED FULL": 5.980,-

Overkill i pris? Ja. Men så er den til gjengjeld pyntet med SWAROWSKI-krystaller både på kasse og lokk!!! Her "får" du altså en postkasse du virkelig kan briefe med! Bare litt synd at den ikke er beregnet for utendørs bruk. Dette er altså bare en postkasse til hjemmekontoret/ kjøkkenet e.l......

Liker du derimot designet, men ikke har et urmenneskelig behov for Swarowski-krystaller, finnes postkassen også uten. Da koster den kun 749,-. Og ser ganske så lik ut. Og den tåler å være ute.
 I tillegg til Jenny Lanes postkasser, som du kan se flere av HER, var der også oppgitt flere andre nettsteder i postkassereportasjen. Jeg deler villig vekk, for kanskje har du også tenkt at postkassen din trenger en oppfriskning/ utskiftning? Kanskje finner du noe du liker her, eller inspirasjon til å sette i gang med en oppussing?

Hos POSTKASSEDESIGN finner du bl.a. disse godbitene:

"THE ENGLISHMAN": 699,-

"PINK PASSION": 699,-
"RED HEAT": 749,-

Hos LÅSHUSET kan du bl.a. finne:
"ME-FA 57 CLASSIC"

"ME-FA 632 DESIGN"


"ME-FA 457 FUNCTION"
 På Låshusets nettside stod ikke prisene oppgitt, men man kan kontakte dem for mer informasjon.

Ønsker du en postkasse som virkelig skiller seg ut, se her (eller besøk nettsiden til INDUSTRIPRODUKTER AS):

"SJAKK": 598,-


"KU": 598,-
Industriprodukter AS kan også lage en helt personlig postkasse for deg - med bilde som du selv har valgt ut. Pris fra kr. 748,-.

POSTEN oppfordrer oss brukere til å kjøpe postkasser som er store nok til at postbudet ikke trenger å ta med seg store brev og pakker tilbake igjen. Og Pat er jo en alright dude, så jeg har ikke noe i mot å please ham! Det gjelder bare å få Mannen med på at NÅ er det på tide å investere i ny postkasse. Eller... i disse konfirmasjonstider... så er det vel mer på tide at jeg DANDE(N)rer på den vi har? Hm..... I så tilfelle blir det etter at konfirmasjon og 17. mai er vel overstått.

Jeg fikk i hvert fall masse inspirasjon, og håper du har fått det også? Hvilken postkasse likte du best? Kanskje er du allerede stolt eier av en flott og annerledes postkasse? Eller du har sett en som du likte godt? Ta gjerne bilder og send til meg på mail (randi.bauer.nilsen@hotmail.com)! Inspirasjon kan man aldri få nok av! På forhånd takk for bidrag/ kommentarer. :o)

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg husker da Tore hang opp den postkassa! :) Jeg var vel 5 år eller noe... Tider, tider.

    SvarSlett
  2. Stemmer for KU!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)