mandag 4. juli 2011

DET ER SOMMER, DET ER GRÅTT OG DET ER MANDAG

Første skikkelige feriedag er på hell. Når den er over, har jeg fortsatt 34 dager igjen som skal fylles opp med best mulig innhold. Jeg ser for meg kvalitetstid med barna, Mannen, familie og venner. Litt flikking og flakking og kreative krumspring. Og andre litt mindre kreative krumspring. Som å male rekkverket på terrassen på hytta. Ikke kreativt. Ikke gøy. Bare nødvendig.

I år skal vi ikke reise andre steder enn Røvær. Vi bestemte oss for å nøye oss med sydentur annethvert år etter at vi kjøpte sommerhuset vårt. Det blir liksom litt råflott å dra sydover hvert år når man har et slikt sted. Vi er alle helt inneforstått med det, og ingen surmuler det minste. Vi føler ingen trang etter å kunne bade, sole oss og nyte temperaturer over 12 grader. Vi er overlykkelige over å bo i verdens vakreste land og over at vi bare skal BLI her! Den norske luften er jo mye friskere og svalere enn på sydligere breddegrader. Og tørketid trenger vi ikke bekymre oss over. Og vi kan drikke vann rett fra vannkranen. Og få kjente og kjære matvarer servert til ethvert måltid. Ikke noe ukjent og skummelt på tallerkenen. Her i huset heier vi på den norske sommeren!

Selv om vi altså bare har ett reisemål i år, har vi i skrivende stund ikke kommet oss ut på sommerøen ennå, men jeg tror jeg bør komme meg ut dit fortere enn kråkene klarer å si KRA! For en ting er sikkert: Det er DYRT å være hjemme når været ikke tillater planking på terrassen!!! Nedenfor kan du se hva som ramlet oppi posene mine i dag - da jeg egentlig bare skulle ordne en gave til ei venninne, noen øreringer og et par sandaler til Minsteprinsessa. *Du må ikke spørre hvordan det skjedde - jeg ANER virkelig ikke! Men jeg var heldig med det som ramlet oppi, da, for jeg likte faktisk alt sammen. Snakker om flaks!*

Etter at vi flyttet inn i nytt bygg med jobben min, har vi fått oss en ny nærbutikk. Før het den Staff, men nå heter den NÜ. * Samme hva kua heter, melkes kan den uansett!* Der har jeg i hvert fall i lengre tid sett på en kjole, som jeg ikke har klart å bestemme meg for om jeg liker eller ikke. Noen plagg er sånn; enten er de dritstygge, eller så er de rett og slett så stygge at de blir kule. I dag fant jeg ut at jeg likte den! Og VIPS!, så var den havnet i pose nr. 1.

Her er vidunderet!



Eldsteprinsessa var så vidt innom i døra i kveld og jeg stolt hentet jeg frem nyanskaffelsen. Først var det stille noen sekunder. Så kom det: Åja, ein sånn hippie-greia? Hæ?! Den va vel ikkje akkorat hippie?! Jo, han va jo det, mamma. Va han ikkje kule, da? ......joda......


Sukk.... Jaja, jeg sparte i hvert fall 899,-, for kjolen var nemlig satt ned fra 1.199,- og jeg betalte bare 300,-!!!! Så DET så!!!! Og JEG synes den er kul! Ha!

Mine to andre kjøp falt i bedre jord hos tidligere nevnte prinsesse.

Disse sandalene fant jeg hos Mani i Haugesund Sentrum. Egentlig ikke helt sandalene jeg var på utkikk etter (Stemmer det, ja, jeg TRENGTE jo sandaler!), men de var spesielle, kule OG gode å gå i. Need I say more?

Det andre paret var mer det jeg så etter i utgangspunktet. Noen som passer til mine maxikjoler. Som jeg hittil kun har klart å bruke sammen med et par brune cowboystøvletter. Og jeg VIL IKKE-VIL IKKE-VIL IKKE (!!!!) gå i støvletter i juli!!!! Disse fant jeg på Din Sko på Markedet - også dette i Haugesund Sentrum. Jeg prøver å støtte sentrum så langt det lar seg gjøre. Og det gjør det jo som oftest. Jeg synes det er såå mye koseligere å rusle rundt i bygatene enn å stresse rundt på et kjøpesenter! Ja, det var bilde av skoene, ja... Her er de:



Kommentaren Eldsteprinsessa hadde til disse to parene var en helt annen enn den forrige: Synd me ikkje bruke samme størrelse i sko! Mmmmm.... Synes jeg også. Kjempesynd....

Dette innlegget ble i skikkelig rosa-blogger-ånd, men jeg er jo litt rosa også. Innimellom alt det hvite...

Apropos rosa-blogger; jeg må bare vise dere en videosnutt! Finn frem noen papirlommetørkler (for å tørke lattertårer), len deg godt tilbake og kos deg med dette innslaget - det er helt fantastisk!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)