mandag 7. juni 2010

TING JEG HAR LAGD I MØRKE...

Neida, jeg har ikke sittet i stummende mørke og lagd ting - det er bare min måte å beskrive "vinter" på. Til tross for at det kan være koselig med mørke kvelder ute og pledd, talgelys og noe digg inne, så er jeg definitivt ikke en vinterdame. Men årstidene lar seg dessverre ikke styre, så da får man heller gjøre det beste ut av det. Da kan man f.eks. bruke kreativiteten og lage noe! Vel, kreativitet og kreativitet, fru Blom, jeg skal ikke skryte på meg å ha diktet opp det som vises her, men LAGD dem, har jeg!

På nettsiden til Drops (se link i inspirasjonsmenyen til venstre) kan man laste ned gratis strikke- og hekleoppskrifter til man skjemmes.

Den er superrask å strikke, for jeg brukte dobbelt Safir-garn (fås kjøpt bl.a. på Sparkjøp) på pinne nr. 12.



Denne er nr. 3 i rekken av puffer jeg har strikket til venninner - og den jeg er aller mest fornøyd med. Øvelse gjør mester! Puffen er man ferdig med nesten før man har begynt! Den heter "Puff Daddy", og oppskriften finner du på Pickles (se inspirasjonsmeny). Utfordringen er å få den til å bli rund og fin i formen.

















Sett noe liknende i interiørbladene? Det stemmer nok, det. Bare at der koster den ca. 5.500,-. Lager du den selv, kommer den på mellom 800 og 900,-, og den blir akkurat like fin!

Tips til hvordan du skal "stuffe" den, slik at formen blir fin:
Bruk en pute som "kjerne". Rull en dyne rundt puta, og enda en dyne utenpå der igjen (ikke dundyner, for de blir "punktert" etter litt bruk..). Surr tau/ garn/ hyssing rundt alt dette, for å få bort evt. bulker og for å forme den. Stapp så alt sammen oppi et stretchlaken i samme farge som puffen (for å unngå at dynene viser gjennom maskene).  













1 kommentar:

  1. Så kjekt! :D

    Kommenter på min blogg:
    www.theaellida.blogspot.com

    SvarSlett

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)