fredag 4. juni 2010

LILLA OG ROLIG

Ja, så er kjøkkenet ferdig! I hvert fall såpass ferdig at dere kan få se. Litt "glissent" her og der, men så er vi ikke akkurat maksimalister, min mann og jeg. Hjemme har vi en stil som heller mot det minimalistiske, mens på Røvær kan vi ta ut en helt annen side. Der har vi en stil som er en blanding av fransk landstil og svensk sommerhus. Noe deromkring. Men, altså, nå er det kjøkkenet hjemme det handler om!

Slik så kjøkkenet ut etter forrige oppussing - for 6 år siden (beklager dårlig billedkvalitet. Jeg er nok ingen fotograf..):










Tips fra bildet til venstre: Mellom over- og underskap monterte vi en plate av herdet glass for å beskytte veggen og lette renholdet. Pleksiglass ble ikke anbefalt, da det fort blir ripete.

Tips fra bildet til høyre: Taklampene over bordet kjøpte vi på IKEA. Opprinnelig var de "kledd" med tynn, tynn kryssfiner. Ikke særlig pent. Jeg shinet dem opp ved å kjøpe litt voksduk som jeg brukte rundt lampene i stedet. Helt "nye" lamper for en 10'er!! (Som jeg har nevnt; innimellom er jeg veldig god på gjenbruk!:o))

KJØKKENET NÅ

































Å ha en stooooor søppelbøtte på kjøkkenet er fantastisk! Sparer oss for en del turer ut med søpla... :-) Denne er fra Vipp og rommer hele 30L!!




Bildet til høyre:
Denne "3-delte" skålen fra Illums Bolighus har jeg fått masse skryt for. Her kan man f.eks. ha chips i den største delen, dipp i en av de to mindre delene og smågodt i den siste delen. Genialt?

Til venstre: Syntes lyssettingen på bildet ble så kult, så jeg tok det med av den grunn! Min uhøytidelige tittel på det er "Skål ved lysfontene"

Til høyre: Denne lilla "kvistskålen" kjøpte vi hos Bolia i Stavanger for snart 2 mnd. siden. Bolia har mye kult, og langt fra alt er dyrt. Men de har sorten... ;o)

Lilla og gult - en dristig, men velfungerende kombinasjon, er MIN mening!












1 kommentar:

  1. Det kjøkkenet var blitt utrolig flott. Ser at det er mange år siden jeg sist var hos deg, ja.

    Og gult og lilla passer strålende sammen.

    SvarSlett

Her kan du legge inn din kommentar. Jeg setter pris på alt; ris, ros, spørsmål, svar - hva som helst. Takk for at du tar deg tid!:-)